נשיאת ביהמ"ש העליון נגד שקד: "הצבת אקדח על השולחן"

הנשיאה מנסה להטיל אימה על שרת המשפטים, על הממשלה ועל הכנסת, תוך שימוש בכלי פסול של חרמות, בו משתמשים אויבינו כאשר הם מנסים לכפות עלינו מהלכים הפוגעים במדינת ישראל ובחוסנה
איתי גדסי 3 Comment on נשיאת ביהמ"ש העליון נגד שקד: "הצבת אקדח על השולחן"

נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור תקפה במכתב חריף את שרת המשפטים איילת שקד על קידום הצעת החוק לביטול זכות הוטו של שופטי העליון במינוי השופטים לביהמ"ש העליון • נאור: "הצבת אקדח על השולחן. אין בכוונתנו להמשיך עמך לעת הזו בהידברויות ובהתייעצויות מוקדמות בנוגע לגיבוש רשימת המועמדים"

בג"צ • אילוסטרציה צילום: פלאש 90
הנשיאה מנסה להטיל אימה על שרת המשפטים, על הממשלה ועל הכנסת, תוך שימוש בכלי פסול של חרמות, בו משתמשים אויבינו כאשר הם מנסים לכפות עלינו מהלכים הפוגעים במדינת ישראל ובחוסנה
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור שיגרה הבוקר מכתב לשרת המשפטים איילת שקד בו הודיעה לה על הפסקת המגעים אודות המינויים לבית המשפט העליון, בשל הצעת החוק שמקדמת שקד שתומכת ברוב רגיל למינוי שופטי ביהמ"ש העליון, כך שלא יהיה לשופטי העליון זכות וטו על מינויים.

שכן על פי הצעת החוק יהיה מספיק ברוב של 5 מתוך 9 חברי הוועדה. בעוד שעד כה היה צורך ב-7 מתוך 9. מה שנתן לשופטי העליון זכות וטו על כל מועמד. שכן הוועדה מורכבת מ-3 שופטי עליון, 2 שרי ממשלה, 2 חברי כנסת, ו-2 נציגי לשכת עוה"ד.

במכתבה התייחסה הנשיאה נאור להצעת החוק שהגיש רוברט אילטוב, וכתבה כי "הצעת החוק היא אמנם הצעת חוק פרטית. אולם מאז פרסום ההצעה לא נשמע מפיך כל הסתייגות מהצעת החוק או מעיתוי העלתה. אין לי אלא לפרש את שתיקתך כהבעת עמדה מצידך, שהצעת החוק הפרטית ועיתוי העלתה הינם אכן על דעתך".

הנשיאה נאור הוסיפה: "מצב דברים זה אינו מאפשר לנו, שופטי בית המשפט העליון החברים בוועדה לבחירת שופטים, להמשיך עמך במהלך של התייעצויות וניסיון מוקדם להגיע להסכמות. לא ניתן לפעול בדרך זו שעה שכללי ההכרעה עשויים להשתנות 'תוך כדי תנועה'. לפיכך, אני נאלצת להודיע – על דעת חבריי המשנה לנשיאה רובינשטיין והשופט ג'ובראן – כי אין בכוונתנו להמשיך עמך לעת הזו בהידברויות ובהתייעצויות מוקדמות בנוגע לגיבוש רשימת המועמדים ובנוגע להסכמות אפשריות. כל אחד מאתנו יפעל במסגרת הוועדה לבחירת שופטים באופן ענייני ועל פי החוק".

נציין כי אם הצעת החוק תעבור, הרי ששקד תוכל למנות שופטים לבית המשפט העליון גם בלי הסכמת הנשיאה נאור במידה והיא תיתמך על ידי לשכת עורכי הדין.

מלשכת שרת המשפטים איילת שקד נמסר כי: "ישיבות הוועדה לבחירת שופטים ימשיכו כסדרן. בימים הקרובים תפורסם רשימת המועמדים לבית המשפט העליון".

ח"כ שפיר על הודעת נאור: ‏"ממשלת ישראל, איבדתם את זה. שקד רוצה שופטים שאפשר לשלוט בהם, כפי שביבי רוצה תקשורת שאפשר לשלוט בה. חובה על כולנו לעצור את ההידרדרות המסוכנת הזו".

השר יריב לוין תקף את הנשיאה נאור ואמר כי: ״אי אפשר שלא להזדעזע ממכתבה הבוטה של נשיאת ביהמ״ש העליון, אשר ממנו עולה כי לראייתה בית המשפט איננו שייך למדינה אלא עומד מעליה כאילו היא נחלתו הפרטית. הנשיאה מנסה להטיל אימה על שרת המשפטים, על הממשלה ועל הכנסת, תוך שימוש בכלי פסול של חרמות, בו משתמשים אויבינו כאשר הם מנסים לכפות עלינו מהלכים הפוגעים במדינת ישראל ובחוסנה.

"החלטת נשיאת בית המשפט עליון להחרים את ההתייעצויות בעניין הליכי מינוי השופטים היא הזדמנות לבצע את השינוי הנדרש בהרכב הוועדה, באופן שיוציא ממנה את השופטים החברים בה והמכתיבים את המינויים בשיטת ״חבר מביא חבר״, ללא שקיפות ובאופן שנוגד את ערכי היסוד של הדמוקרטיה.

לוין הוסיף "אני מצפה מכל שרי הממשלה וחברי הכנסת להתייצב כאיש אחד אל מול הניסיון למנוע מנבחרי הציבור למלא את תפקידם.״



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    השופטים האלו נטלו לעצמם מעמד על כמו של הכמרים בימי הביניים, גם הלבוש שלהם תואם… זה פשוט נהיה סוג של דת
    מהבחינה הזו כל הכבוד שיש לשקד וליריב לוין את האומץ להתיצב מולם, אסור לתת לשלטון הפחד לנהל לנו את החיים

  2. 2

    סוף המוקרטיה במדינה. אנחנו התושבים בוחרים את מנהיגנו ונציגי הציבור שייצגו את עמדותינו והשקפותינו. אישה זו – נאור וחבריה, לא רק שפטורים מלהתראיין לתקשורת, הם גם מטילים וטו שלהם על חוקים שהנציגים שאנחנו האוכלוסיה בחרנו בהם.
    סוג של "מה אתם מבינים פשוטי העם תושבי המדינה? תנו לאנשים חכמים לסדר את העניינים. ואנחנו נביא גם את הידידים שלנו להצטרף אלינו".
    זו לא בעיה דתית, מגזרית, מגדרית או אחרת. זו פשוט שלטון בידי חבורה של בריונים שמקבלים משכורת יותר גדולה מראש ממשלה או מנהל היי טק.

  3. 1

    הבג"צ ימ"ש חונטה משפטית כמו בימי פינושה בארגנטינה